Както си личи и от заглавието на темата проблема ми е, че като пусна климатроника имам чувството, че карам кола с не повече от 60к.с. Особенно при потегляне имам чубството, че не може да отлепи ако не съм на по високи обороти. Имах възможност да карам и други марки коли с включен климатик и ако човека не ми беше казал да изключа климатика едва ли щях да разбера, че е включен. Та се питам тази загуба на мощност само при мен ли я има или си е специфична болест за Алфите? А ако е само при мен на какво може да се дължи? Иначе климатика си работи на шест, даже мога да кажа, че си духа доста прилично студено сравнено с други коли. Не загрява на климатик, включва си първа степен на перката за охлаждане абе всичко е както си му е реда само дето забива страшно муцуна като го пусна. Не, че е бола за умиране ама е доста дразнещо. Все пак е лято, жеги без клима на къде, но на стар да ме правят смешни не е работа!
Известие
Collapse
No announcement yet.
Липса на мощност при включен климатроник
Collapse
X
-
Аналогичен случай и у наше село. Таман щях да пускам тема по тоя повод и колегата ме е изпреварил. Що така с тоз климатроник???
Ако ти е писано да се обесиш, няма да се удавиш
AlfaRomeo 155 1.8 TS 129 к.с. 1995 г., AlfaRomeo 166 2.4 JTD 140 к.с. 2002 г. , Volvo S60 2.4D Sport 163 к.с. 2008 г. - EX;
Opel Insignia ST 2.0 BiTurbo CDTI 194 к.с. 2014 г. (Алфа под прикритие)
-
Дотук - три констатации и никакво предложение.
Ако ти е писано да се обесиш, няма да се удавиш
AlfaRomeo 155 1.8 TS 129 к.с. 1995 г., AlfaRomeo 166 2.4 JTD 140 к.с. 2002 г. , Volvo S60 2.4D Sport 163 к.с. 2008 г. - EX;
Opel Insignia ST 2.0 BiTurbo CDTI 194 к.с. 2014 г. (Алфа под прикритие)
Comment
-
Понеже искате предположение, ето го моето - внушавате си. За съжаление, не мога да го проверя в момента, защото фреона избяга в атмосферата още на третия ден след зареждането, но през малкото време, в което съм дюго ползвал, такъв ефект не съм забелязал. Ако помислим логично ще се убедим, че това не е възможно (в описаната от вас степен). Компресора на климатроника за задвижва от ремък подобен на този на генератора (т.е. горе-долу еднакви). Един генератор дава 14-14,5 V и ток 50-70-80A. 14,5*80=1160W / 0,8 (да предположим, че КПД-то му е само 80%, въпреки че е повече) -> 1450W -> ~2 коня. Малко като се разхлаби ремъка и почва да пищи. Ако климатроника товари 80 коня, то няма ремък, който ще го завърти (по-точно няма разумна причима да бъфе направен такъв ремък). Ако погледнем и от друга гледна точка - 1 климатик за стая харчи ~1kW, а охлажда 60 куб.м. (моя например). Вярно е, че колата е много по-слабо топлинно изолирана, но и обема и не е повече от 1 куб.м. Ако двигателите ви работят добре без климатик, то няма причина да работят осезаемо по-зле при включването му.155, TS, 2.0i, 8V, климатроник, ABS - 92г
Още малко толерантност никога не е излишна!
Comment
-
Моята има известно почудване, но само в зоната на ниските обороти - мине ли си 2к - хвръква си както трябва да бъде. Е, не мога да кажа, че изобщо няма разлика, но чак да забива муцуна ... Този ефект го имаше при последната ми 33-ка - ама тя горката си беше 1.3 ... душа нямаше с тия 90 кончета ...
Comment
-
И аз съм в клуба на губещите сила при тръгване с включен компресор...даже на дълго като се наглася да изпреваря някой - от 5-та съединител, спиране компресора, 3-та предавка и яко газззззз. Туй ако е някой дето кара с поне 80-90 ама се мота
. Колкото до копресора, осезаемо е за мен наличието му като товар на коляновия вал. Компресора на климатика мисля че не прави малко налягане, но на по-нови коли съм виждал климатикови системи работещи на по-ниско налягане и занижена загуба на мощност и занижен разход на гориво за работата на компресора!
Усещането при тръгване е за намалена пъргавина на мотора.
Даването на газ, води до пристрастяване!
Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
Volvo V50 2.0D by RuBig
Comment
-
Първоначално публикувано от метъл...Компресора на климатроника за задвижва от ремък подобен на този на генератора (т.е. горе-долу еднакви). Един генератор дава 14-14,5 V и ток 50-70-80A. 14,5*80=1160W / 0,8 (да предположим, че КПД-то му е само 80%, въпреки че е повече) -> 1450W -> ~2 коня. Малко като се разхлаби ремъка и почва да пищи...
Първоначално публикувано от метъл...Ако погледнем и от друга гледна точка - 1 климатик за стая харчи ~1kW, а охлажда 60 куб.м. (моя например). Вярно е, че колата е много по-слабо топлинно изолирана, но и обема и не е повече от 1 куб.м. ...Авто-климатикът може да охлажда една 2-3 кубика въздух, но като се вземе предивд, че от него се очаква на моменти да охлади за много кратко време 2-3 кубика 60-градусов въздух...Ако това се изискваше от стайните климатици, то топлообменниците щяха да са с далеч по-сериозни размери
Ако се разгледа кривата на мощността на един двигател в координатна система обороти/въртящ момент става ясно веднагаАко се насложат кривите на бензинов и дизелов двигател веднага пък може да се направи съпоставката и защо при дизелите не е така осезаемо 'спъването' при ниски обороти.
При ниските обороти просто мощността, необходима на компресора за адекватно охлаждане е доста висока, отнесена към произвежданата от двигателя._______
146 JTD - ex
Renault Megane II 1.5 dci - ex
Nissan Qashkai 2.0 CVT - current
Comment
-
Прав си, че ако се разгледа кривата на мощността долу горе става ясно, че може да се дължи и на това! И наистина спада на мощността е точно при първоначалното развъртане на мотора до към 2000 об. след това що годе си наема. До сега май всички си я имат тази болест, и май спокойно можем да я прибавим към минусите на Алфа 155!Alfa Romeo 166 2.4 jtd 04'г.
ex..Alfa Romeo 156 SW 1.9 jtd 00'г. ex..Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V 94'г.
Comment
-
Първоначално публикувано от volkan...До сега май всички си я имат тази болест, и май спокойно можем да я прибавим към минусите на Алфа 155!Недей да петниш безупречното име на марката
_______
146 JTD - ex
Renault Megane II 1.5 dci - ex
Nissan Qashkai 2.0 CVT - current
Comment
-
Първоначално публикувано от trustworthyПървоначално публикувано от volkan...До сега май всички си я имат тази болест, и май спокойно можем да я прибавим към минусите на Алфа 155!Недей да петниш безупречното име на марката
Но просто човек след като е карал дълго време друга кола особенно дизел, малко трудно и свиква на високите обороти на Алфата. Абе притеснително си е това 130 конйова кола трудно да отлепва на климатик пък! Но щом го има и при другите колеги малко се поуспокоих, иначе щях да търся вече някъде проблем по климатичната система.
За другите марки незнам как стои въпроса но от тези които съм пробвал този проблем определено го нямаше а най-интересното е, че бяха по малолитражни от моята!Alfa Romeo 166 2.4 jtd 04'г.
ex..Alfa Romeo 156 SW 1.9 jtd 00'г. ex..Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V 94'г.
Comment
-
trustworthy, знам че компресора на климатика няма нищо общо с тока! Това беше само за сравнение. Нали си съгласен, че на един ремък му е все едно какво върти - генератор или компресор. Идеята ми беше, че ремъка на генератора вижда бая зор за някакви си 2 кончета, така че и горе-долу подобния ремък на компресора няма да е много по различен, т.е. не може да глътне такава голяма част от мощността на двигателя, каквато се описва тук. Съвсем отделен е въпроса, че бензиновите двигатели имат отвратително малък въртящ момент при обороти по-малки от 2к, но това се отнася за всички, а не само за Алфите. Автора на темата говореше за това, как при други коли не се усеща пускамето на климатика, а при него губи едва ли не 80 коня. И никъде не е уточнявал с каква кола (и какъв двиател), ни то пък при какви оборотни режими го сравнява.155, TS, 2.0i, 8V, климатроник, ABS - 92г
Още малко толерантност никога не е излишна!
Comment
Comment